XXX Taller de Ciència i Experimentació

Benvolguts pares:

Enguany la Setmana de la Ciència i Experimentació de l’escola compleix trenta anys des de la seva primera edició. A Catalunya existeix una experiència similar més jove que rep el nom de “Setmana de la Ciència”, evidentment el seu àmbit d’influència és nacional, i que en aquesta edició complirà vint-i-un anys.

Des de fa algunes edicions fem coincidir els dos esdeveniments tant en les dates de celebració com en el tema central a treballar. Els temes triats pel 2016 són, d’una banda, els mapes i la cartogra-fia, i d’altra, els llegums.

Aquesta experiència és una magnífica ocasió on els professors de ciències de totes les etapes educatives de l’escola preparem un seguit d’experiències de caire científic adreçades als nostres alumnes i a les temàtiques proposades.

L’objectiu que ens proposem a cada edició, és que els nostres alumnes experimentin, reflexionin i arribin a conclusions relatives al tema triat.

L’objectiu que es vol aconseguir és molt ambiciós i, per aquest motiu, necessitem la vostra col·laboració. No us heu d’estranyar que els propers dies els vostres fills us demanin informacions, o que vulguin que dediqueu una estona a experimentar i investigar amb ells. És una magnífica ocasió de compartir emocions, de gaudir de la seva envejable curiositat i, en definitiva, d’enfortir les relacions familiars.

L’experiència acumulada d’edicions anteriors ens permet asseverar que els tallers de ciència són una gran eina per a què els vostres fills adquireixin nous coneixements de manera manipulativa i pràctica, observant fenòmens i formulant hipòtesis que responguin als interrogants oberts, compartint informacions i atenent a altres punts de vista de companys.

Per finalitzar l’escrit, desitjo agrair a tots els professors que fan possible l’esdeveniment la seva dedicació i esforç, i a totes les famílies la seva confiança dipositada en la Setmana de la Ciència i Experimentació.

Edu Gracia
Cap de l’Àrea d’Experimentals