Adoptar un monument, fer poble i estimar Salou

Publicació "la vila" de Salou
Dijous 6 de novembre de 2014

La periodista de la publicació "la vila", la Sra. Teresa Clavé, va publicar un reportatge sobre una activitat que es realitza a l'Escola Elisabeth des de l'any 2004 que consisteixi en l'adopció d'un monument de Salou per cada nivell del centre.

Reproduïm el text....

Adoptar un monument, fer poble i estimar Salou

L'Escola Elisabeth realitza cada inici de curs una activitat educativa de caràcter especial on més de 900 alumnes coneixen i dibuixen diferents escultures i edificis singulars de la vila.

Fer poble, estimar Salou, educar en els valors del respecte per l'art i per la cultura, les escultures urbanes i el mobiliari de la ciutat. Aquestes i altres motius, com la companyonia i el sentiment de pertinença a l'Escola Elisabeth són el motor que empeny cada any més de 900 alumnes a participar de l'activitat "Adopta un monument".

Josep Maria Raventós, professor i cap del departament d'Humanístiques, explica la dinàmica d'aquesta iniciativa, que va néixer el 2004, i en la què hi participen escolars, des de P-3 fins a batxillerat.

"Vaig descobrir la idea llegint que d'altres ciutats ho feien i vaig pensar que seria interessant traslladar-la a Salou"

Els alumnes surten tots plegats un dia de l'escola i, dividits per grups d'edat i cursos van a la recerca d'un monument a Salou, que dibuixaran i pintaran in situ. A més, n'aprendran la seva història i les característiques, i un cop arriben a la classe disposen d'una imatge ampliada i penjada durant tot el curs, que serà el seu emblema. Quan tots els alumnes tinguin les il·lustracions acabades les exposaran a la classe i, finalment, arxivaran el treball al dossier de l'assignatura de Socials.

Els alumnes, amb aquesta activitat especial que surt de l'aprenentatge de les matèries habituals, engrandeixen la seva sensibilitat cap a l'art mentre aprenen geografia i història i coneixen els elements arquitectònics de Salou. Els monuments que adopten els alumnes són: Escultura a Pau Casals, Homenatge al Pescador, Jaume I, "Els Pilons", monument a Rafel de Casanova, Dansa de les Gràcies, Novelty Salou i Violoncel. Pel que fa a arquitectura, adopten la Torre Vella, la Biblioteca Municipal, el dipòsit d'aigua, el complex de l'Ajuntament, el Centre Cívic, l'Escola de Música i el TAS, l'Estació Carrilet, la Capitania del Port, la Casa Bonet; i l'industrial monument al Carrilet.